De HuisartsenCockpit

In de HuisartsenCockpit (HCP) en de GezondheidsCockpit (GHC) heeft u met een paar klikken inzicht in uw praktijk. Hoe dat werkt leggen wij in zes vragen en antwoorden aan u uit.
1. Wat is de HCP/GCP?De HCP/GCP omvat de totale digitale bedrijfsvoering van een Huisartsenpraktijk cq Gezondheidscentrum. Vanuit de cockpit heeft een gebruiker toegang tot allerlei informatie van de praktijk / het centrum.
- Deze informatie staat in de cloud - het is dus realtime en u kunt het 24/7 en van elke plek gebruiken.
- Een gebruiker heeft toegang tot dat deel van de cockpit waartoe hij of zij geautoriseerd is.
De HCP/GCP bundelt alle bekende en voorhanden informatie en brengt dat met elkaar in verband. Dat levert voordelen op voor de eigenaar/manager:
- Alle managementinformatie, personele processen, financiële zaken en projecten ziet u in één oogopslag. Daarmee heeft u overzicht en inzicht en daarmee kunt sturen op processen.
- Individueel en eenvoudig inzicht in taken, roosters, werkprocessen, afspraken en protocollen van de praktijk. Persoonlijke zaken rondom bijvoorbeeld verlof en ziekte zijn snel en makkelijk geregeld.
Naast kwaliteitsmanagement en communicatie vindt u in de cockpit ook zaken als:
- Financieel - de reguliere financiële administratie / boekhouding (koppeling met bank) maar ook alles uit het HIS in termen van opbrengsten (dus geen patiëntgebonden informatie).
- HRM - Werkrooster, verlof en verzuim, functionering- en beoordelingsgesprekken, overeenkomsten en salarisadministratie. Individuele targets en inzicht in kosten(plaats) en rendements-overzichten per locatie en per medewerker.
- Abonnementen en onderhoud gebouw - Tijdige herinnering voor verlenging en/of opzegging en reparatie verzoeken met eraan gekoppeld de verantwoordelijke medewerker en dus ook de factuur die digitaal binnenkomt.
- Materiaalbeheer - Denk hierbij aan alle middelen die in de EHBO-kamer voorradig moeten zijn en geregistreerd qua houdbaarheid. Geldt overigens voor alle medische apparatuur. Dus een planbord met automatische meldingen.
Alle medewerkers van een praktijklocatie zijn in principe gebruikers van het systeem - van praktijkeigenaar tot manager, receptionist en praktijkondersteuner.
- Een gebruiker heeft toegang tot dat deel van de cockpit waartoe hij of zij geautoriseerd is.
Iedere HCP/GCP wordt op maat ingericht omdat workflows, hiërarchie, beslissingsbevoegdheid per locatie kunnen verschillen.
6. Wat levert de HCP/GCP op?
Kort gezegd ontzorgt de HCP/GCP uw praktijk. Door het overzicht en inzicht krijgt u rust en ruimte om te doen waar het uiteindelijk om draait: betere zorg. Uit verschillende business-cases blijkt bovendien dat klanten die inmiddels werken met de HCP/GCP stevige kostenbesparingen hebben geboekt.
Kijkt u hier voor meer informatie en FAQ.